Social media

Geplaatst op: 04-04-2014

Je kan je klacht opsturen naar het betreffende bedrijf, alleen wordt hier niet altijd wat mee gedaan. Een mogelijke oplossing om ervoor te zorgen dat jouw klachten wel door bedrijven worden gezien is door je klacht te delen op social media. Social media wordt tegenwoordig door vrijwel iedereen gebruikt en het is lastig om langs heen te leven. Bij social media kan je denken aan bijvoorbeeld Twitter, Instagram en LinkedIn maar het bekendste platform onder de meeste mensen is toch wel Facebook. Het grote voordeel van een platform als Facebook is dat wanneer je een klacht post mensen op dit bericht kunnen reageren net als een forum, maar ook dat mensen jouw bericht kunnen delen om het zo extra aandacht te geven.

 

Bedrijven via social media

Veelal hebben bedrijven ook een eigen social media pagina waarop bedrijfsinformatie te vinden is maar ook updates of bijvoorbeeld acties. Via deze pagina's kan je als consument ook op een slimme manier gebruik maken door jouw klacht op de tijdlijn van de bedrijfspagina te plaatsen. Door dit te doen zien alle mensen die op de pagina terecht komen het negatieve bericht en dit is het laatste wat het bedrijf natuurlijk wil. Om het bericht te verwijderen heeft weinig zin want deze kan altijd opnieuw worden geplaatst en de klacht zal blijven. De enige oplossing zal dus zijn om de klacht zo goed mogelijk proberen te verhelpen. Wanneer dit is gebeurt en andere bezoekers van de pagina zien dat de klacht is verholpen geeft dit hun ook weer meer vertrouwen in het bedrijf.