Klacht op reviewsite

Geplaatst op: 04-04-2014

Een manier om ervoor te zorgen dat je klacht wordt gehoord door de bedrijven is door je klacht te plaatsen op een review- of beoordelingssite. Deze sites worden in principe gebruikt voor een hele partij positieve reacties waar de bedrijven allemaal natuurlijk heel erg blij mee zijn. Echter wanneer er een klacht online komt op zo een site wordt dit gezien als een negatieve beoordeling wat geen enkel bedrijf natuurlijk op zijn of haar naam wil hebben. Wanneer er dus een klacht tussen staat zal het bedrijf er alles aan doen om deze klacht zo snel mogelijk te verhelpen waarbij deze natuurlijk hoopt op alsnog een positieve reactie van de consument.

 

Tweakers.net

Een bekend voorbeeld van een reviewsite is bijvoorbeeld tweakers.net. Op deze website kan je onder meer prijzen vergelijken en reviews schrijven en bekijken  van verschillende producten. Van alle reviewsites is tweakers een van de grootste. Per maand heeft de site gemiddeld 3,5 miljoen unieke leden en zo'n 90 miljoen pageviews. Doordat tweakers zo een groot bereik heeft is dit een goede site om een klacht in te dienen. Je klacht zal dan door veel mensen worden gelezen en hoogstwaarschijnlijk ook door het desbetreffende bedrijf.

 

Bedrijven zoeken klachten

Wat voor veel mensen niet logisch lijkt maar wel het geval is, is dat bij sommige bedrijven speciaal werknemers zitten om klachten af te handelen. Dit zijn ook de werknemers welke op dergelijke websites als Tweakers.net op zoek gaan naar klachten tegen hun bedrijf om deze vervolgens weg te kunnen werken. Door deze werknemers voorkomt een bedrijf dat deze een slecht daglicht komt te staan.